Koncept goTOzero Retail v sieti Škoda Auto Slovensko

Skupina Volkswagen Group, do ktorej spadá Škoda Auto, resp. slovenský importér Škoda Auto Slovensko, predstavila dlhodobú environmentálnu stratégiu goTOzero Retail, ktorej ambíciou je dosiahnuť úplnú dekarbonizáciu svojej globálnej maloobchodnej a servisnej siete do roku 2050.

› S konceptom goTOzero Retail sa mení tvár automobilového predaja – udržateľnosť sa stáva štandardom
› Koncept je súčasťou širšej transformácie, v rámci ktorej sa retail mení na moderný, efektívny a ekologicky zodpovedný sektor
› Prvým certifikovaným partnerom v rámci siete je Autoprofit Galanta

Bratislava, 1. júla 2025 – Skupina Volkswagen Group, do ktorej spadá Škoda Auto, resp. slovenský importér Škoda Auto Slovensko, predstavila dlhodobú environmentálnu stratégiu goTOzero Retail, ktorej ambíciou je dosiahnuť úplnú dekarbonizáciu svojej globálnej maloobchodnej a servisnej siete do roku 2050. Ide o významný krok v rámci širšieho ESG záväzku koncernu, ktorý reflektuje meniace sa požiadavky zákazníkov, trhu aj legislatívy. Projekt sa v súčasnosti rozbieha naprieč viacerými trhmi vrátane Slovenska, a to v spolupráci s predajnou sieťou Škoda Auto Slovensko, ktorá sa k implementácii stratégie aktívne hlási. goTOzero Retail je však viac než len ekologická iniciatíva – predstavuje praktický rámec, v ktorom sa spája environmentálna zodpovednosť s obchodnou efektivitou a inováciami v oblasti retailového predaja.

Stratégia goTOzero Retail je založená na princípoch udržateľnosti, zodpovedného podnikania a neustáleho zlepšovania. Cieľom je minimalizovať environmentálnu stopu prevádzok predaja a servisu vozidiel naprieč celou sieťou autorizovaných predajcov Škoda Auto Slovensko. To znamená aktívne znižovanie spotreby energií, vody a materiálov, podporu obnoviteľných zdrojov, efektívne využívanie priestorov, ako aj prechod na nové formy mobility a logistických riešení.

Medzi hlavné oblasti zamerania patrí:

  • Energetická efektivita budov – využívanie fotovoltiky, LED osvetlenia, automatizovaného riadenia kúrenia a klimatizácie
  • Optimalizácia využívania prírodných zdrojov – zber dažďovej vody, minimalizácia odpadu, recyklácia a ekologické čistenie
  • Ekologická mobilita – dostupnosť BEV (batériových elektrických vozidiel), nabíjacie stanice, alternatívne možnosti mobility pre zákazníkov aj zamestnancov (bicykle, carsharing, verejná doprava)
  • Environmentálne vzdelávanie – pravidelné školenia zamestnancov o ekologických aspektoch ponúkaných produktov a služieb
  • Zodpovedné správanie v komunite – podpora miestnych environmentálnych iniciatív a projektov

Súčasťou stratégie je dobrovoľná environmentálna certifikácia dílerov, ktorá slúži ako nástroj na zhodnotenie a nasmerovanie ich environmentálneho výkonu.

Certifikácia je časovo nenáročná a bez finančných nákladov pre dílera, vyžaduje len jednodňový audit zo strany certifikačného tímu. Tento audit pozostáva z hodnotenia približne 70 rôznych environmentálnych kritérií, prispôsobených podmienkam konkrétneho trhu a prevádzky.

Výsledkom je udelenie jednej zo štyroch úrovní certifikácie (Bronze, Silver, Gold, Platin). Každá úroveň odráža mieru implementácie opatrení a kvalitu environmentálneho riadenia. Audit zároveň obsahuje konkrétny akčný plán s odporúčaniami, ktoré umožňujú ďalšie zlepšovanie výkonnosti. Vôbec prvým certifikovaným predajcom zo slovenskej siete je Autoprofit v Galante, čím sa položili základy pre ďalšie rozšírenie tohto významného projektu.

Dlhodobé výhody pre dílerov a zákazníkov

Certifikácia v rámci goTOzero Retail nie je len o imidži – je to praktický a konkurenčný nástroj, ktorý prináša hmatateľné výhody:

  • Zvýšenie dôveryhodnosti značky u zákazníkov a obchodných partnerov vďaka zodpovednému prístupu
  • Zvýšenie efektivity a ziskovosti – úspora nákladov na energie, vodu, osvetlenie či prevádzku budov
  • Príprava na budúcnosť – včasná adaptácia na očakávané legislatívne zmeny v oblasti ESG a environmentálneho reportingu
  • Zvýšenie atraktivity ako zamestnávateľa – pozitívny vplyv na vnímanie zamestnancov, ktorí čoraz častejšie preferujú udržateľných zamestnávateľov
  • Možnosť zapojenia sa do komunitných a zelených iniciatív, ktoré posilňujú spoločenskú zodpovednosť značky

 
goTOzero Retail zároveň nie je iba jednorazovým projektom, ale dlhodobým transformačným rámcom, ktorý vyžaduje angažovanosť, transparentnosť a ochotu meniť zabehnuté procesy. Zároveň vytvára priestor pre inovácie a nové formy spolupráce medzi výrobcami, predajcami a zákazníkmi. Zelená mobilita a klimaticky neutrálne prevádzky sa postupne stanú novým štandardom v automobilovom predaji. goTOzero Retail je tak dôkazom, že aj veľké priemyselné odvetvia vedia prijať zodpovednosť a prispieť k systémovej zmene v prospech budúcich generácií.